Texte cu poveste
Când se aplică
Politica de confidențialitate se aplică datelor personale ale celor care doresc să devină, sunt sau au fost clienți RODION BUTIC SRL. Inclusiv datele colectate, utilizate sau dezvăluite în timp ce utilizează site-ul companiei noastre (www.rodionbutic.com) sau pagina noastră de facebook (www.facebook.com/rodionbutic). Când ne referim la „Rodion butic”, „noi” sau „compania noastră” în această declarație, ne referim la RODION BUTIC SRL.
Îți poți gestiona consimțământul asupra scopurilor în care vor fi utilizate datele cu caracter personal trimițând un e-mail la adresa contact@rodionbutic.ro. Ne poți scrie la adresa Aleea Huedin nr. 1, bl. 5, sc. 1, ap. 16, sector 4, București.
Această politică este valabilă începând cu data de 25.05.2018
Care este scopul
Când utilizezi site-ul nostru ne încredințezi o parte dintre datele tale cu caracter personal. Înțelegem acest lucru și îl apreciem. Prin tot ceea ce facem ne străduim să le protejăm și să îți oferim un control cât mai bun asupra lor. Politica de confidențialitate te ajută să înțelegi ce date personale colectăm despre tine, modul în care folosim datele tale personale și ce opțiuni ai asupra utilizării acestora.
Ne angajăm să păstrăm acuratețea, confidențialitatea și securitatea datelor tale personale. Pentru a fi în concordanță cu modificările legislative și/sau cu realitățile practice cu care ne confruntăm, ne rezervăm dreptul de a ajusta oricând prezența politică, modificările devenind obligatorii din momentul publicării acestora pe site.
Ce reprezintă datele cu caracter personal
Dorim să înțelegi cât mai clar ce reprezintă “datele cu caracter personal”. Datele cu carater personal sunt informații despre o persoană identificată sau identificabilă. Exemple de astfel de date: nume, prenume, adresă, număr de telefon, e-mail, date legate de cartea de identitate, CNP, informații bancare, cookie, adresa de IP a calculatorului, ID-urile dispozitivelor mobile, informații din browserul tău web (cum ar fi tipul browserului și limba browserului), acțiunile pe care le faci pe site-ul nostru web etc.
În ce scop le colectăm
Datele cu caracter personal sunt colectate pentru derularea efectivă a relațiilor comerciale, pentru a-ți oferi servicii cât mai bune, pentru a îmbunătăți permanent funcționalitățile site-ului nostru. Limităm datele personale pe care le colectăm la ceea ce este relevant în vederea procesării particulare a acestora. Nu procesăm datele tale personale în moduri care sunt incompatibile cu scopurile pentru care informațiile au fost colectate sau ulterior autorizate de tine.
Date CONTRACTUALE (obligatorii) – pentru demararea procesului de angajare a unui contract și pentru derularea efectivă a relației comerciale (prin acceptarea termenilor și condițiilor prezentate)
Se pot colecta date (nume, prenume, telefon, e-mail etc.) pentru a putea să răspundem întrebărilor tale legate de produsele și serviciile noastre, pentru a putea organiza procesarea și livrarea efectivă a comenzilor tale. Aceste date sunt colectate prin formulare dedicate din site de genul: contact, comandă. Aceste date sunt denumite generic “date contractuale”. Fără ele, comanda ta nu poate fi preluată (de exemplu: nu știm cum să-ți răspundem la întrebări), nu poate fi prelucrată (de exemplu, nu pot fi emise documente fiscale pentru încasarea contravalorii produselor etc.). Și nu poate fi livrată (prin curier sau prin alte metode acceptate). Nu vei putea beneficia de produsele noastre fără a furniza aceste date.
Putem dezvălui datele tale personale fără a-ți oferi posibilitatea de a renunța atunci când utilizăm procesatorii terță parte (firme de curierat, procesatori de plăți online etc.) pentru a efectua servicii în numele nostru și conform instrucțiunilor noastre. Clienții nu pot renunța la primirea de e-mailuri legate de procesarea, derularea și livrarea comenzii (sau a altor procese asociate acestui scop). Temeiul juridic pentru prelucrarea acestor date îl reprezintă interesele noastre legitime (articolul 6 alin. 1 lit. (f) din regulamentul general privind protecția datelor).
Date FUNCȚIONALE – pentru o experiență cât mai bună în utilizarea site-ului
Se pot colecta datele indirecte ce se pot utiliza în crearea unui website mai bine structurat (ex: rapoartele din Google Analytics etc.). Aceste date ne ajută să vedem fluxul de navigare a vizitatorilor în site, volumul de navigare, precum și alte informații utile relevante în îmbunătățirea site-ului, pentru a-și oferi o experiență de navigare cât mai bună.
Toate aceste funcționalități sunt gândite pentru a-ți oferi cele mai bune opțiuni de informare și achiziție. Dacă nu ești de acord cu utilizarea datelor în acest scop, nu poți beneficia de avantajele acestor funcționalități. Temeiul legal al colectării acestor date îl reprezintă consimțământul (art. 6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protecția datelor).
Date de MARKETING – pentru un site mai bine structurat, reclamă relevanță și informare în social media
Se colectează date personale, cum ar fi datele directe (nume, prenume, telefon, e-mail etc.) sau indirecte (cookie-uri, adresa de IP a calculatorului, locația, ID-urile dispozitivelor mobile etc.).
Cookie-urile sunt fișiere de date care sunt trimise de pe un site web către un browser. Pentru a înregistra informații despre utilizatori în diferite scopuri, utilizăm cookie-uri și tehnologii similare. Pentru informații suplimentare, consultați pagina de pe site-ul nostru care conține politica privind cookie-urile.
Site-ul nostru îți permite să te conectezi cu rețele media sociale, cum ar fi Facebook (facebook.com). Conectându-te, se pot colecta adresa IP și pagina pe care o vizitezi din site-ul nostru. De asemenea, se setează un cookie pentru a permite aplicațiilor de social media să funcționeze corect. S-ar putea să ți se ofere o opțiune de către conturile de social media pentru a posta informații despre activitățile tale pe pagina personală de profil din rețeaua social media. Pentru a le permite accesul și altor utilizatori la acele informații din rețeaua ta. Aceste date le denumim generic ”date în scopuri de marketing”. Temeiul legal al colectării acestor date îl reprezintă consimțământul (art. 6 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul general privind protecția datelor).
Cum le colectăm și cum îți gestionați consimțământul
Când interacționezi cu site-ul nostru, îți oferim posibilitatea de a acorda și de a-ți retrage în orice moment consimțământul pentru utilizarea datelor tale. În momentul plasării comenzii sau al trimiterii unui mesaj, ai opțiunea de accepta sau nu oferirea datelor cu caracter personal. La utilizarea site-ului, ești informat privind politica cookie. În cazul în care vrei să soliciți ștergerea datelor tale cu caracter personal, ai la dispoziție adresa de e-mail contact@rodionbutic.ro. Sau ne scrii la adresa poștală Aleea Huedin nr. 1, bl. 5, sc. 1, ap. 16, sector 4, București.
Ce drepturi ai
Depunem toate eforturile pentru a-ți garanta drepturile pe care le ai, în conformitate cu legislația în vigoare. Îți oferim acces la datele personale pe care le păstrăm în legătură cu tine. De asemenea, îți oferim posibilitatea să soliciți modificarea sau ștergerea informațiilor tale. Putem limita sau refuza accesul la datele cu caracter personal, în cazul în care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproporționate față de riscurile pentru intimitatea ta sau dacă drepturile altor persoane, altele decât tine, ar fi încălcate. Alte motive pentru refuzul sau limitarea accesului pot include restricțiile impuse de legislația în vigoare sau alte aspecte similare, îndreptățite.
Ai dreptul de modificare și ștergere a datelor tale cu caracter personal, în special a datelor incomplete sau inexacte. De exemplu, în cazul în care unele dintre datele personale pe care le-ai furnizat (număr de telefon, adresa de e-mail, persoană împuternicită etc.) nu mai sunt actuale.
Luăm măsuri rezonabile pentru a ne asigura că datele personale pe care le procesăm sunt viabile pentru utilizarea dorită și exacte, complete și actuale. În acest sens, ne bazăm pe tine să actualizezi și să corectezi datele personale în măsura în care este necesar pentru scopurile pentru care au fost colectate sau ulterior autorizate de tine.
Solicitările de accesare, modificare sau ștergere a informațiilor vor fi tratate în termen de 30 de zile.
Ai dreptul de restricționare a prelucrării, de a te opune prelucrării datelor personale care te privesc și să soliciți rectificarea, actualizarea ori ștergerea datelor în condițiile legii. Acest drept poate fi exercitat oricând, în mod gratuit și fără justificare. Cu excepția acelor date pentru care prelucrarea reprezintă o obligație legală.
Ai dreptul de a solicita portabilitatea (exportul) datelor cu caracter personal. Putem limita sau refuza portabilitatea datelor cu caracter personal în cazul în care eforturile sau cheltuielile de furnizare a accesului ar fi disproporționate față de avantajele aduse în cazul respectiv.
Ai dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale cu caracter automat.
Ai dreptul de a înainta plângere către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), precum și de a te adresa justiției, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
Cui dezvăluim datele tale și unde le trasferăm?
Colaborăm cu firme de curierat, procesatori bancari și companii din domeniul internetului: Google, Facebook etc. – toate acestea, pentru o cât mai bună experiență cu site-ul nostru.
Putem împărtăși datele tale personale furnizorilor de servicii contractați în vederea procesării și livrării comenzilor (cum ar fi procesatorii de plăți, furnizorii de servicii de curierat etc.). În vederea îmbunătățirii experienței de utilizare a site-ului (ex: Google Analytics etc.), precum și în alte scopuri: servicii de contabilitate, avocatură, consultanță, afiliați, parteneri de afaceri etc. Dezvăluirea datelor se face în temeiul faptului că serviciile necesare derulării afacerilor noastre nu pot fi prestate de către noi. Depunem toate eforturile pentru a avea un angajament de confidențialitate din partea acestora, prin care garantează că aceste date sunt păstrate în siguranță și că furnizarea acestor informații personale se face conform legislației în vigoare. În cazul în care furnizorii noștri de servicii de găzduire sau alte servicii similare le transferă în afara spațiului economic european (SEE), se depun eforturi pentru a se asigura măsuri de protecție adecvate.
Este posibil să dezvăluim datele tale personale, fie prin prescripțiile legii, proces legal, litigii și/sau solicitări din partea autorităților publice și guvernamentale din țara ta de reședință sau din afara acesteia. De asemenea, putem dezvălui informații personale despre tine dacă stabilim că dezvăluirea este în mod rezonabil necesară pentru a ne asigura respectarea termenilor și condițiilor noastre. Sau pentru a ne proteja operațiunile sau utilizatorii. Informații relevante pot fi găsite și în anunțurile referitoare la activitățile specifice de prelucrare a datelor. De asemenea, putem transfera date personale în cazul unui audit.
Cum asigurăm securitatea datelor?
Siguranța datelor tale este importantă pentru noi. Depunem toate eforturile necesare în acest sens. Luăm măsuri rezonabile și adecvate pentru a proteja datele personale de pierderi, utilizări incorecte și acces neautorizat, dezvăluire, modificare și distrugere, țînând cont de natura acestora. Luăm toate măsurile interne pentru a identifica și a asigura securitatea informațiilor. Măsurile sunt verificate în mod regulat și adaptate la stadiul tehnicii. Compania noastră utilizează furnizori de servicii conexe cu notorietate în piață. Ex: servicii de găzduire, servicii de dezvoltare software, soluții de marketing etc. pentru îndeplinirea acestui obiectiv.
Care este perioada de păstrare
Păstrăm informațiile conform specificațiilor legale și atâta timp cât tu ești de acord.
Stocarea datelor cu caracter personal se face pe perioadele de timp specificate de legislația în vigoare. În vederea menținerii evidențelor legate de activitățile desfășurate, pentru protejarea drepturilor în justiție și exercitarea altor drepturi conform legii și contractelor încheiate, îndeplinirea eventualelor cerințe de arhivare, în acord cu dispozițiile legale. Datele cu caracter personal necesare beneficierii de funcționalitățile site-ului nostru și a activităților cu caracter promoțional se stochează pe o perioadă nedeterminată de timp, până la solicitarea ta explicită.
Cum tratăm solicitările minorilor?
Nu prestăm servicii și nu livrăm minorilor bunuri decât în cazurile exprese prevăzute de lege. Compania noastră nu urmărește în activitățile sale de prelucrare de date prelucrarea datelor cu caracter personal ale minorilor cu vârstă sub 16 ani. Orice persoană care ne furnizează datele personale garantează că este major, respectiv are capacitate deplină de exercițiu. În cazul în care are totuși loc o procesare a datelor cu caracter personal pentru o persoană care nu este majoră, vom sista procesarea acestor date o dată cu luarea la cunoștință a acestui fapt. Orice prelucrare a datelor cu caracter personal ale minorilor se realizează în conformitate cu cerințele legale și în cazuri strict determinate. Minorii care au împlinit vârsta de 14 ani pot achiziționa servicii, solicita și primi comunicații de la compania noastră numai dacă au acordul reprezentantului sau tutorelui legal, conform legii.
Ce facem în cazul incidentelor de securitate?
Informarea ta și a autorităților este primul pas. Remedierea situației apărute este prioritatea noastră. În cazul în care survine o încălcare a datelor cu caracter personal, vom notifica autoritățile competente pentru protecția datelor în termen de 72 de ore, în funcție de gradul de risc pentru client sau pentru vizitatorul site-ului. Clienții afectați sau vizitatorii site-ului vor fi, de asemenea, notificați în legătură cu încălcarea. Vom lua toate măsurile necesare remedierii situațiilor apărute, în vederea protejării drepturilor tale.